My Visitors If you cann't read arabic you can know how I think you can visit this link

August 26, 2007

و ماذا بعد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


و مـــــــــــــــــــــــاذا بعـــــــــــــــــــــــد؟؟؟؟

و ماذا بعد الحب من اول لقاء
لقد ذاق القلب الظامئ طعم الماء
نسى مذاق الظمأ و لازال يقتله الجفاء
راى فيكي الطهارة و العفاف و الحياء

يا اميرة اصابت قلبي العاشق بالجنون
يا حبيبة تشتاق لرؤيتها العيون
يا من هى ابعد عن الحب ما يكون
يا من سجنت قلبها في سجن الوحدة الملعون


انا صاحب قلب مخلوق من ذهب و حديد
قل ظل عشاقة امراء و ملوك و عبيد
قلب القوة فيه بحر ينقص و يزيد
قلب ضم باحشائة نار و رياح و جليد

يا عروس للبحور يا من جعلت مني ملاك
انا سباح ماهر رمى نفسه للشباك
انا زاهد في كل القوم الا انت و سواك
هل تنظري الي قلب ينبت بين الاشواك

19 comments:

فى القلب said...

نسى مذاق الظمأ و لازال يقتله الجفاء
-----------
نا صاحب قلب مخلوق من ذهب و حديد
قلب ضم باحشائة نار و رياح و جليد

انا سباح ماهر رمى نفسه للشباك
انا زاهد في كل القوم الا انت و سواك
هل تنظري الي قلب ينبت بين الاشواك
-----------------------
مع عدم أيمانى بالحب من النظره الأولى
وأيمانى بالأعجاب من النظره الأولى


ولاكن هذه الأبيات عميقه مؤثره
تأخذك لبعيد لتبحر معها
والمعانى بها جديده
ومختلفه ورائعه

حقيقى يا شمس أبدعت أوىىىىىىىى المره دى

بنت الاسلام said...

الله
حقيقي جميلة جدااا جداا
ومعبرة عن حب كبير واحساس صادق
حقيقي احساسي بيقولي
ان الكلام ده
من قلبك قوي
ربنا يزيدك

محمد مارو said...

الله
انت طلعت شاعر كمان
انا كل يوم بكتشف فيك مواهب
ربنا يكتر من مواهبك

nosha said...

حبيبي شمس
أنا عن نفسي وبكل صراحة مشتاق إني أعرف ........ ماذا بعد ؟؟؟
مستني ردك
تحياتي يا برنس

Anonymous said...

رائعة جدا يا شمس كما عودتنا
فى انتظار الجديد منك دائما

ahmed mefrh said...

و ماذا بعد

Coca said...

ماذا بعد؟ الغد المجهول جميل وحتي وان اتي غير ذلك ولكن الامل

ابن رشد said...

في القلب
بصراحة مبقاش ينفع استغني عن زيارتك
ربنا يخليكي على كلامك الرقيق دة و ان شاء الله اكون مبدع في نظرك على طول

ابن رشد said...

battabakr
و الله العظيم من قلبي
و ربنا يتقبل دعواتك

ابن رشد said...

maro
حبيب قلبي دة انت هتشوف مني بلاوي بس استنى علية شوية

ابن رشد said...

nosha
و الله العظيم انا كمان نفسي اعرف ماذا بعد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ابن رشد said...

4xmisr
كفاية دعاية كدة من عندي المرة الجاية هشطب التعليق

ابن رشد said...

Pakinam Nasser
فين و فين عقبال ما اشوفك على المدونة
مرسي على اطرائك
ستنى الزيارة التانية امتى

ابن رشد said...

ابو مفراح
واضح ان الموضوع محيرك اوي

ابن رشد said...

coca
على كدة اتوقع الغد مش كويس
لا الله يخليكي حبه تفائل
و مرسي اوي على الزيارة

يا مراكبي said...

المهم وبجد بجد: وماذا بعد؟

ابن رشد said...

و الله يا مراكبي
انا نفسي اسئلها ماذا بعد؟

dreaming pocky said...

والله ياشمس الكلام يجنن وهو موهبه شعر على خواطر على احاسيس راقيه بس احب اقولك انك فى حالة حب بجد لان اللى بيحب بيعرف الطمع مع حبيبه ومش بيكتفى بمجرد لقاء لكن ديما بيبقى عايز اكتر ودى حاجه جميله بس لازم تتشجع وتصارحها لانها جايز بتبادلك نفس المشاعر دى فياريت متحرمهاش من احاسيسك دى
وربنا يوفقك

ابن رشد said...

dreaming pocky
مش عارف اقول اية
قالت على قلبي محرم