My Visitors If you cann't read arabic you can know how I think you can visit this link

August 22, 2007

جت علية و مش عايزيني اهيس


طبعا لان انا بقالي كتير منزلتش بوست جديد و انا مش متعود
فانا لازم انزل ببوست جديد
طب اكتب اية دلوقتي انا قاعد مخنوق و عندي اكتئاب
و الحمد لله
و لو كتبت اللي جوايا هعملكوا احباط نفسي مؤقت تستمر فاعليتة الي ما شاء الله
قلت اطلب واحد صحبي احكي معاه يمكن افضض شوية
لقيت الساعة بقت واحدة صباحا لو طلبت حد ابوه هيرد علية في التليفون و تبقى ليلة
و بعدين
حتى الماسنجر كلهم مش موجودين
البلد كلها سهرانه برة النهاردة باين مش عارف
بس انا عرفت انا هكتب اية النهاردة لحظة واحدة انا اتكلم في تليفون و اجيب الفكرة و اجي
شمس : الو الو اديني سنترال الهرم لو سمحت .....اكلم ابو الهول بعد ازنك
شمس : الو ابو الهول معايا
ابو الهول : ازيك يا شمس
شمس : ازيك يا عمنا عامل اية و الله وحشني
ابو الهول : و انا كمان مصر و اللي بيحبوها وحشوني
شمس : معلش بقى اعذرني مش بقدر اجي بعد ما خلوا التذكرة بـ 10 ج الموضوع بقى صعب
ابو الهول : و لا يهمك ابقى بص علية في الصور
شمس : ما هو دة اللي بيحصل انا مالي الجهاز عندي بصورك المهم انت عامل اية
ابو الهول : تعبان يا شمس
شمس : و الله عارف مقعدينك في الشمس طول النهار لا شمسية و لا بق مية
ابو الهول : هههههههههههههههههه بس مش دة تعبني
شمس : اية يا عم و حياة ابوك (اللي انا معرفوش و التاريخ بيختلف علية) ما تقلبها نكد
ابو الهول : انا ماشي يا شمس
شمس : رايح فين يا حج
ابو الهول : سايب البلد و ماشي
شمس : على فين ان شاء الله
ابو الهول : معرفش
شمس : حد يمشي ما يعرفش رايح فين
ابو الهول : اللي هيسرقوني ما قلوش هيودوني فين
شمس : يسرقوك يسرقوا مين يا عم ....صحيح في اثار بتتهرب برة البلد و عادي يعني البلد تعمل اية العالم كله طمعان في الحتتين اللي عندنا .....بس موصلتش انهم يسرقوك يا بو الهول مش ناقصة فشر على اخر الليل
ابو الهول : ما هو بعد ما يسرقوا الحتتين و الثلاث حتت و يسرقوا الخير و يسرقوا كل حاجة مش هيلاقوا غيرى هيسرقوني انا و الثلاث اهرام اللي ورايا
شمس : يا نهار ازرق يسرقوك انت و الاهرامات و اما اجي رايح شارع الهرم اقول لسواق الميكروباص اية شارع الحاجة المسروقة لا يا عم و النبي مش طالبة نتسرق تاني دة احنا بقالنا 7000 سنة بنتسرق عيب كدة بقى
ابو الهول : على العموم قبل ما يسرقوني و يحدفوني برة البلد هبقى اكلمك اسلم عليك
شمس : مكالمة الوداع يعني.......... لا انا عايزك اصل انا مش هسيب البلد دي و بحبك فانت كمان لازم تقعد فيها
ابو الهول :يعني هتقدر تعمل حاجة و تقعدني
شمس : اه طبعا هقــ................... هقـــ...........بص انا هعمل اللي يقدرني علية ربنا يا صحبي بس لو عرفوا غصب عني يسرقوك و يبيعوك و منقدرش نشوف بعض تاني عايزك تعرف اني اكتر واحد حبك في العالم دة كله
ابو الهول : خد بالك من نفسك يا شمس
شمس : ابو الهول ......... كنت عايز اقلك خد بالك من نفسك و من الاهرامات عشان انا رايح مشوار عايز لما ارجع اللاقيكوا زي ما انتوا

22 comments:

فى القلب said...

ياه يا شمس أحنا وصلنا أبو الهول للمرحله دى
لاحول ولا قوه ألا بالله
وبعدين يا شمس هنعمل أيه عشان نخليه يرجع فى الفكره المسيطره عليه دى

فى القلب said...

أنا تانى
نسيت أبلغك فرحتى أنى الأولى فى التعليق حاله ابو الهول خدتنى أنت عارف هو غالى علينا أد ايه

bedo said...

ايه يابني التشاؤم ده
صحيح الحال العام لا يدعوا إلى التفاؤل إذا نظرنا نظرة عامة
لكننا يمكن أن نتفاءل حين ندرك أنها نهايته

ومتخافش إن شاء الله مش هتوصل لأبو الهول

مع إنهم يبيعوا أبوه

وتحياتي ليك يا شمس

فى القلب said...

بخصوص سؤال
أكتبلى ميلك
للأتصال

Azza Moghazy said...

هههههههههههههههه

"يا نهار ازرق يسرقوك انت و الاهرامات و اما اجي رايح شارع الهرم اقول لسواق الميكروباص اية شارع الحاجة المسروقة لا يا عم و النبي "هههههههه
حلوة يا شمس بس ده ايه التفاؤلا ده كله؟؟؟

سكوت هنصوت said...

ياااه

حتى أبو الهول هيتسرق

لااااااا...ده كتيير قوي يا شمس

ربنا يستر بقى على برج القاهرة...

لحسن بيقولوا طمعانين فيه اليومين دول

ابن رشد said...

في القلب
بصي يا في القلب انا على اتصالات موسعة و مباحاثات مع ابو الهول بحاول اقنعه

ابن رشد said...

في القلب
نسيت انا اقلك اني بعز جدا اللي بيلحق اول تعليق
على فكرة ابو الهول بعتلك السلام

ابن رشد said...

في القلب
نسيت انا اقلك اني بعز جدا اللي بيلحق اول تعليق
على فكرة ابو الهول بعتلك السلام

ابن رشد said...

bedo
و الله دة مش تشاؤم دة احساس بالواقع و اللي مهون علينا ان لسة ادينا في ايد بعض

ابن رشد said...

4xmisr
ان شاء الله هزورك
شكرا للمرور

ابن رشد said...

في القلب
دة الميل و في انتظارك
shamsshamsegypt@yahoo.com

ابن رشد said...

واحدة و خلاص
طب و النبي لو ابو الهول بيقلك هتسرق تردي تقليلوا اية

ابن رشد said...

sokoothansawat
حتى البرج طب هيسبولي اية اتفسح فية
على العموم انا كدة غايب بكرة الحق ازور القناطر

فى القلب said...

بص بقه أنا دخلت على ألى انت قلت عليه
والحمد الله مفهمتش حاجه لأنى شايله نحو فى التكنولوجيا
وحصلتلى فضايح
أى واللهى فضايح ما هو الجهل نور
هههههههههههههههه
ونشرت أميلىعلى الهوا غلطه طبعا ومصراوى اوى دخل علق
وكاااااااااانت فضايح
ههههههههههههههه
أذهب فى التعليقات عند مصراوى اوى وأنت تفهم
والراجل رد عليا فى التعليقات عندى
هههههههههههههه
فنتى فهمنى بالتفصيل الممل أزاى

فى القلب said...

أنا اسفه مكنتش واخده بالى من أنك سايب الميل فى التعليق
عووووووووووووولم
تمام يا فندم

محمد مارو said...

حلو اوى الحوار ده
و اكتر حاجه عجبتنى هذه المقوله
(يا نهار ازرق يسرقوك انت و الاهرامات و اما اجي رايح شارع الهرم اقول لسواق الميكروباص اية شارع الحاجة المسروقة لا يا عم و النبي مش طالبة نتسرق تاني دة احنا بقالنا 7000 سنة بنتسرق ) جميله اوى
بس بجد الجديد عليه ان التذكره بعشره جنيه دى للمصرين و لا للاجانب ؟

هشام رمضان said...

ايه يا عم التشاؤم ده ,, انا على فكرة مع المتشائمين لأنهم ليهم نظرية صحيحة بس مش على الملأ كدة ,, على فكرة انت تنفع روائي لذيذ

ابن رشد said...

في القلب
الحمد لله ان احنا وصلنا
و في انتظارك

ابن رشد said...

maro
يارب تكون كل بوستاتنا عجباك و تبقى زبون دائم

ابن رشد said...

هشام رمضان
على فكرة انا مش متشائم بالعكس
بس انا ببص على الواقع
و مرسي اوي غعلى اني روائي

Anonymous said...

ممكن اقول تعليق بسيط يا شمس لوسمحت
بالنسبة لحق الملكية الفكرية فى الأقصر الإمارات ما ينفعش تسجله لأنه يعد نوع من انواع الملكية الفكرية اسمه المؤشرات الجغرافية يعنى ممكن اى مكتب محاماة متخصص فى مصر فى مواضيع الملكية الفكرية وما اكثرهم يرفع قضية ويكسبها باحقية مصر فى اسم الأقصر.
عاشقة لتراب مصر
sheery78@hotmail.com