My Visitors If you cann't read arabic you can know how I think you can visit this link

April 09, 2007

بحبك يا مصر

حقيقي يا جماعة انا اتعودت يا جماعة اكتب اشعاري بس
بس حقيقي انا محتاج النهاردة انقل القصيدة دي
بحبك يا مصر
بحبك بحبك
بحبك بحبك
بحبك بحبك بحبك
يا مصر
مسايا و صباحى
أسبح بحبك
و حبك شفايا و جراحى يا مصر
و اسافر بحبك
و اميل زى ميلك
وتحلا الخطاوى
فى حبك يا مصر
واحب اغترابى
فى صبحك و ليلك
و احب الونس بالرفاقه
يا مصر
***
تنام الدموع فى العيون الهواجع
و تسهر دموعى
فى حبك يا مصر
تهون السجون
و الشجون
و المواجع
و يغلا مع القهر حبك
يا مصر
ولو يحبسونى
ولو يشنقونى
ولو فكروا بالعذاب
يبعدونى
ح أقرب و أقرب
ومش ممكن أهرب
و تنزل دموعى على خدودى
تشرب
تلاقى الرموش و الخدود و المباسم
مراسم
و صورتك عليهم يا مصر
بحبك بحبك
بحبك يا مصر
أحمد فؤاد نجم

1 comment:

4526YOYO said...

احب اعرف بيا انا الشاعر يوسف الجخ السن 18 سنة انا بقى حاولت كتير انى اعمل زيك كدة و انشر القصائد بتعتى على الفيس بس انا بقولك اهو مش هينفع عايز بجد تعمل حاجة بالقصائد بتعتك اتصل بية على الرقم دة و انا هرد عليك بنفسى0111740377و لو مش مصدق انى انا الشاعر يوسف الجخ اتصل و شوف و ادخل على اليوت يوب و اكت قصائد يوسف الجخ و شوف القصائد بتعتى و قولى اية رايك و لو كدة بأذن اللة هخدك معايا فى الحفلات اللى بروحها و هحاول اعرفهم بيك(و شكرآ جدآ) ي